Chroniczny stres i zmęczenie – jak sobie z nimi poradzić?

Obecne czasy nie należą do najłatwiejszych. Ciągły pośpiech i natłok informacji to czynniki, które są dobrze znane każdemu z nas. W dobie brakuje nam godzin na wykonanie wszystkich obowiązków i zajęcia relaksujące, które pozwoliłyby na oderwanie od codziennych problemów. Ciągłe zmęczenie i problemy, które pojawiają się niespodziewanie – potęgują złe samopoczucie i zwiększają poziom stresu. Jak zatem radzić sobie ze stresem tak, aby nie dominował w naszym życiu?

Wypoczynek i sen dobre na wszystko!

Najlepszym sposobem na problemy jest sen! Coraz częściej ta podstawowa czynność człowieka przestaje być oczywista… Znakiem naszych czasów jest wieczny brak czasu na sen! A to właśnie podczas snu regenerujemy nasz umysł i ciało, co pozwala obudzić się i zacząć nowy dzień z lżejszą głową. Jeśli jesteśmy niewyspani, to nawet niewielka sytuacja stresowa, może spowodować wewnętrzną i zewnętrzną falę frustracji oraz złości. Warto pamiętać, że jeżeli jesteśmy niewyspani, dużo łatwiej ulegamy własnym emocjom i o wiele trudniej radzimy sobie w sytuacjach stresowych. Nadal niewiele osób utożsamia swoje złe samopoczucie z brakiem snu. Nie należy o tym zapominać, kiedy próbujemy zlokalizować źródło stresu w naszym życiu.

Jak radzić sobie z bezsennością?

Jeżeli poziom naszego rozchwiania jest bardzo zaawansowany, jednym z objawów są także problemy z zaśnięciem, co sprawia, że następnego dnia jesteśmy jeszcze bardziej sfrustrowani. Natłok myśli i przypominanie sobie sytuacji stresowych przed zaśnięciem, rozbudza nas w negatywny sposób. Problemy te więc się kumulują i wpadamy w błędne koło. Jeśli zauważasz u siebie taką zależną, sięgnij po naturalne środki, które ukoją Twoje nerwy i ułatwią zasypianie. Są bogate w wyciągi z ziela melisy, które pomagają nie tylko w utrzymaniu pozytywnego nastroju, ale również przyczyniają się do obniżenia napięcia i pozytywnie wpływają na odprężenie oraz utrzymanie zdrowego snu. Natomiast wyciąg z szyszek chmielu i krokusa uprawnego działa kojąco na zmysły i także poprawia jakość snu. Dodatkowo środki te są bogate w magnez oraz witaminę B6, które mają zbawienny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, jak również podtrzymanie odpowiednich funkcji psychologicznych.

Zadbaj też o chwilę przyjemności każdego dnia! Spacer po lesie, dobra książka, aktywność fizyczna czy jeden odcinek ulubionego serialu pomogą Ci się odprężyć. Zasługujesz na odrobinę przyjemności każdego dnia!