Jak skutecznie pozbyć się cellulitu?

Cellulit wodny to zmora większości kobiet. Szacuje się, że dotyczy on aż 90% kobiet po 25 roku życia, a także 12% nastolatek. Wbrew obiegowej opinii cellulit pojawia się zarówno u kobiet z nadwagą, jak i tych szczupłych – z cellulitem walczą także modelki. Co jest przyczyną powstawania cellulitu, jak się go pozbyć i zapobiegać jego powstawaniu w przyszłości?

Co to jest cellulit wodny i czym różni się od cellulitu tłuszczowego?

Cellulit wodny najczęściej występuje u kobiet szczupłych. Cellulit wodny pojawia się przede wszystkim na udach, ale nie rzadko występuje też na łydkach, przy kostkach i na wewnętrznej stronie ramion. Cellulit wodny jest bardzo twardy, dotykając skóry objętej tym rodzajem cellulitu, mamy wrażenie, że jest on zbity.

W wyniku zwiększonej przepuszczalności ścianek naczyń krwionośnych i limfatycznych, toksyny przenikają z krwi do komórek tłuszczowych, które magazynują się w coraz większych ilościach. Aby pomieścić wszystkie złogi, komórki tłuszczowe powiększają się nawet pięćdziesiąt razy. Przyczyn powstawania cellulitu wodnego jest kilka:

  • Zaburzenia hormonalne
  • Nieprawidłowa dieta
  • Zaburzenia mikrokrążenia
  • Noszenie obcisłych ubrań i wysokich obcasów
  • Przebywanie w jednej pozycji przez długi czas, w tym zakładanie nogi na nogę
  • Długie kąpiele gorącej wodze
  • Nadmierne opalanie, także na solarium
  • Palenie papierosów, picie alkoholu

Aby jak najszybciej pozbyć się cellulitu, należy przyjrzeć się swojemu trybowi życia i wyeliminować szczególnie ten czynnik, który w głównej mierze przyczynia się do jego powstania.

Cellulit tłuszczowy to zmora osób z nadwagą oraz osób, które w krótkim czasie znacząco przybrały na wadze. Cellulit tłuszczowy pojawia się na udach, pośladkach, brzuchu, wewnętrznej stronie ramion, na kostkach, a nawet pod kolanami. Ten typ cellulitu powstaje w wyniku złej diety, szczególnie bogatej w nasycone tłuszcze i dużej ilości soli, a także w wyniku małej ilości ruchu.

Jak pozbyć się cellulitu wodnego?

Sposoby pozbycia się cellulitu wodnego i tłuszczowego są podobne, ale nie takie same. Znacznie oporniej przychodzi nam walka z cellulitem wodnym, szczególnie, jeśli nie wynika on z naszego trybu życia. W takiej sytuacji należy sprawdzić czy cellulit powstaje w wyniku zaburzeń hormonalnych – pomogą w tym badania hormonalne. Częstą przyczyną jest stosowanie nieodpowiednio dobranej antykoncepcji hormonalnej. Jeśli gospodarka hormonalna jest prawidłowa, przyczyn powstawania cellulitu powinnyśmy szukać w zaburzeniach mikrokrążenia. Tutaj skutecznym sposobem zwalczania cellulitu wodnego są różnego rodzaju zabiegi, poprawiające krążenie. Zabiegi takie należy wykonywać jedynie w gabinetach medycyny estetycznej, w której pracuje lekarz.

Często jest jednak tak, że osoby szczupłe nie pilnują zdrowej, zbilansowanej diety. Przyjrzyjmy się, czy wypijamy odpowiednią ilość wody. Codziennie powinnyśmy spożywać 2 litry płynów, jeśli jednak walczymy z cellulitem, warto wypijać o 1 litr więcej. Tym bardziej, że do naszego trybu życia powinnyśmy włączyć aktywność.

Jednak nie każda aktywność jest wskazana w przypadku cellulitu wodnego. Póki z nim walczymy, raczej unikajmy joggingu i innych sportów, które obciążają układ krążenia. Jeśli bardzo lubimy biegać, zamieńmy jogging na biegi interwałowe, które wykonujemy szybciej i rzadziej, a są efektywniejsze od treningów aerobowych. Zdecydowanie lepsze będzie jednak pływanie.

Z cellulitem należy walczyć kompleksowo, należy mu poświęcić dużo uwagi podczas codziennej pielęgnacji. Doskonale sprawdza się peeling – można kupić gotowy produkt, ale my polecamy wykonać go z fusów kawy i balsamu antycellulitowego. Kupując balsam antycellulitowy, zwróćmy uwagę, by zawierał kofeinę, arnikę czy olejki z rozmarynu. Warto także stosować prysznic – naprzemiennie zimny i letni strumień należy kierować na miejsca z cellulitem.

Skuteczne sposoby na pozbycie się cellulitu tłuszczowego

Jeśli naszym problemem jest cellulit tłuszczowy, dużą uwagę zwróćmy przede wszystkim na naszą dietę, a przede wszystkim na jakość produktów, które jemy. Powinny być one jak najmniej przetworzone, unikajmy przede wszystkim fast-foodów, chipsów i słodyczy, które zawierają dużo niezdrowych tłuszczów. Starajmy się także zminimalizować ilość soli – w miarę możliwości zastąpmy ją ziołami. Bardzo ważne jest także picie co najmniej dwóch litrów wody, warto pić także zieloną herbatę lub czerwoną herbatę pu-ehr.

Niezbędna będzie także aktywność fizyczna. Osoby z tłuszczowym cellulitem powinny jak najwięcej ćwiczyć aerobowo – jogging, jazda na rowerze, rolkach, jazda konna, tenis lub squash będą idealne. Ćwiczyć powinnyśmy co najmniej 40 minut, ponieważ dopiero po 30 minutach treningu zaczyna spalać się tłuszcz. Po jakimś czasie możemy treningi aerobowe zamienić na interwały.

Jeśli jednak wracamy po całym dniu pracy bardzo zmęczone i nie mamy ani siły, ani czasu, żeby wykonać godzinny trening, ale jesteśmy w stanie wygospodarować choćby 10 minut na kilka ćwiczeń i rozciąganie, zróbmy taki skrócony trening, który będzie kolejnym krokiem w walce o skórę bez cellulitu.

Podobnie jak cellulit wodny, cellulit tłuszczowy nie lubi pielęgnacji ciała kosmetykami antycellulitowymi – peelingi i masaże są więc jak najbardziej wskazane. Ogromne znaczenie w obu rodzajach cellulitu mają także używki. Jeśli palimy papierosy, koniecznie zerwijmy z nałogiem. Również picie alkoholu ograniczmy do specjalnych okazji.

Walka z cellulitem wymaga cierpliwości i konsekwencji, a każdy organizm jest inny. Może być tak, że mimo systematyczności, cellulit nie zniknie całkowicie, z pewnością jednak znacząco się zmniejszy, a satysfakcja z uzyskanych efektów będzie ogromna!