Odchudzanie na wiosnę

Pani Wiosna jest już z nami! Słońce towarzyszy nam wczesnym porankiem, a i wieczory mamy coraz dłuższe. Świat budzi się z zimowego snu. I pojawiają się standardowe refleksje: “jejku, co to za tłuszcz”, “zima mi nie służy”, “znów przybyło mi zbędnych kilogramów”. Taki urok zimy – mróz spowalnia nasz bieg życia, mniej wychodzimy z domu, częściej zamykamy się w domowych pieleszach, by spać i wypoczywać. Nie ma w tym nic dziwnego, że po zimie czujemy się grubsi i nie cieszymy się tak dobrą kondycją.

Jak zadbać o swoją wiosenną dietę?

Przede wszystkim racjonalnie. Czyli bez szaleństw, bez drakońskich restrykcji, bez niebezpiecznych tabletek cudotwórczych. Spokojnie i z głową wprowadźmy do naszego menu warzywa i owoce sezonowe, których z każdym tygodniem pojawia się na ryneczku coraz więcej. Powoli powróćmy do naszej ulubionej aktywności fizycznej – jogging? piłka nożna? koszykówka? basen? Zimą trudniej jest się zmobilizować. Aby nasza delikatna wiosenna dieta była bardziej skuteczna, możemy zastosować apteczne wspomagacze – czyli składniki wspomagające odchudzanie. Wśród nich znajdziesz:

  • błonnik – korzystnie wpływający na perystaltykę jelit, uczucie sytości, reguluje wypróżnianie i sprawia, że cholesterol nie będzie dla nas taki groźny
  • chrom – to dobroczynny pierwiastek wpływający głównie na gospodarkę lipidową, zmniejsza apetyt, zapobiega wahaniom cukru we krwi
  • CLA – to sprzężony kwas linolowy, występujący głównie w produktach zwierzęcych (nabiale, mięsie), cechuje się licznymi działaniami prozdrowotnymi – w tym w redukcji tkanki tłuszczowej i wspieraniu układu odpornościowego, kwas ten chroni nas przed efektem jo-jo
  • kwas hydroksycytrynowy – obniża syntezę cholesterolu i kwasów tłuszczowych, dzięki niemu utrzymamy odpowiedni poziom glukozy we krwi, zatroszczymy się o nasz apetyt
  • ocet jabłkowy – świetnie działa jako przyspieszacz metabolizmu, przyczynia się również do usuwania złogów tłuszczów i tym samym – obniżenia wagi
  • l-karnityna – może być stosowana tylko wtedy, gdy jesteśmy aktywni fizycznie
  • jod – pięknie reguluje pracę tarczycy, ale lepiej nie brać jodu na własną rękę, należy zawsze skonsultować się ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem suplementacji
  • zielona i czerwona herbata – to nie tajemnica, że właśnie te herbaty wspaniale przyspieszają proces odchudzania, zawierają kofeinę, wpływającą na spalanie tłuszczu poprzez nasilenie termogenezy
  • chitosan – absorbuje witaminy, wchodzi jednak w interakcje z lekami, należy bardzo uważnie stosować produkty z chitosanem, bo choć ma on zdolność wiązania cząsteczek tłuszczu, to może być dość szkodliwy i wiązać inne cząsteczki z leków.

Jakie suplementy wybrać?

Najlepiej zdecydować się na jeden konkretny preparat dopasowany do naszego wieku i naszej kondycji. Taki, który będzie suplementem naszej wiosennej, świeżej diety, wesprze nas w procesie odchudzania, ale i zadba o odpowiednie dostarczenie organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Pamiętaj, że suplement diety nie zadziała, jeśli nie poczynisz żadnych zmian w swoim menu i w swoim życiu. Mądry wysiłek fizyczny = odpowiedni dla Ciebie, dieta dopasowana do potrzeb, to podstawa wiosennego pobudzenia do życia i przyjemnych zmian w sylwetce.

 

Chcesz wiedzieć, jakie preparaty na odchudzanie polecamy? Zajrzyj na naszą stronę:
http://www.apteka-leki.pl/kategoria/174-odchudzanie.html

Dodaj komentarz