Postanowienia Noworoczne – co można zmienić w swoim życiu na lepsze?

Tematem postanowień Noworocznych większość z nas jest już zmęczona. Co roku w Nowy Rok wkraczamy pełni nadziei, że „ten rok będzie inny od poprzednich”. Gdy w lutym zaczynamy powoli tracić zainteresowanie zmianami, a w marcu całkowicie o nich zapominamy, na dobre zniechęcamy się do podejmowania wyzwań. Coraz częściej nie postanawiamy nic lub postanawiamy, że nic nie będziemy postanawiać. A gdyby tak do listy postanowień Noworocznych podejść inaczej?

Metoda małych kroków

Być może poprzednie postanowienia były zbyt wygórowane? Postanowiłeś, że w rok nauczysz się języka włoskiego? Albo schudniesz 20kg, z czego pierwsze 10 kg w dwa miesiące? Może marzyłeś o zmianie pracy i wynajęciu większego mieszkania? A może chciałeś zrealizować je wszystkie?

To najprostsza droga, by szybko się zniechęcić i stanąć w miejscu, a czasami nawet cofnąć się w dążeniu o lepszego siebie. Dlatego planując zmiany, zastanów się, jakie są Twoje możliwości? Może lepiej chudnąć kilogram miesięcznie i nie odczuwać zmęczenia restrykcyjną dietą czy zbyt intensywnymi treningami? Jeśli w którymś momencie będziesz miał słabszy czas i odpuścisz liczenie kalorii, Twoja waga stanie w miejscu, a Ciebie nie dopadnie efekt jojo.

Tracić kilogramy czy zmienić tryb życia na zdrowszy?

Zrzucenie zbędnych kilogramów to jedno z popularniejszych postanowień Noworocznych. Jeśli i Ty postanawiasz pozbyć się balastu, postaw sobie takie cele, które najbardziej Cię zmotywują. Może to być utrata jednego czy dwóch kilogramów miesięcznie, a może to być zmiana trybu życia – być może łatwiej będzie Ci wytrwać w takim postanowieniu, a efekt będzie ten sam.

Jeśli czujesz, że zmiana diety na zdrowszą i większa dawka ruchu jest tym, czego Ci potrzeba, przygotuj się do wprowadzania zmian. Nie musisz zdobyć specjalistycznej wiedzy, by zdrowo jeść i ćwiczyć 3 razy w tygodniu! Poczytaj, co i w jakich ilościach jeść, by chudnąć zdrowo. Warto poczytać o naturalnych produktach, które pomogą Ci pozbyć się toksyn z organizmu i przyspieszyć przemianę materii. Potrawy doprawiaj ostrymi przyprawami, np. pieprzem cayenne. Włącz do diety nasiona chia i oleje – lniany, konopny czy ostropestu.

Ucz się, czytaj, bądź offline i uśmiechaj się!

Schudnięcie to najczęstsze postanowienie i wcale nie takie łatwe do zrealizowania. Do swojej listy możesz dopisać inne, np. rzadsze korzystanie ze smartfonu i portali społecznościowych, czytanie co najmniej jednej książki miesięcznie, uczenia się codziennie 5 nowych słówek czy uśmiechanie się, gdy idziesz ulicą. To również bardzo pozytywnie wpłynie na Twoje zdrowie i samopoczucie!