Zioła i suplementy diety na odchudzanie

Odchudzanie to proces, na który powinniśmy przeznaczyć odpowiednią ilość czasu. Na tydzień powinniśmy chudnąć nie więcej niż 1 kg, a głównym czynnikiem wpływającym na utratę kilogramów powinna być zdrowa, zbilansowana dieta. Warto także wdrożyć aktywność fizyczną, która pomoże uzyskać jeszcze lepsze efekty. Suplementacja podczas odchudzania to kontrowersyjny temat. Czy warto stosować suplementy diety na odchudzanie?

W odchudzaniu najważniejsza jest dieta!

Zbędne kilogramy spędzają sen z powiek coraz większej grupie osób. Chodzi tutaj nie tylko o zdrowie, ale także wygląd i lepsze samopoczucie. Większość osób do odchudzania podchodzi przynajmniej kilka razy w życiu, a niezadowalające efekty, brak cierpliwości lub efekt jojo sprawiają, że zaczynamy szukać drogi na skróty.

A w odchudzaniu nie możemy chodzić na skróty. Zbilansowana dieta w odchudzaniu jest najważniejsza! W 80% nasz sukces zależy właśnie od niej. Są osoby, które ze względu na zdrowie nie mogą podejmować aktywności fizycznej, a udaje im się schudnąć, właśnie dzięki odpowiedniej diecie.

Jeśli nie cierpimy na żadne choroby, alergie pokarmowe, niekoniecznie musimy stosować dietę indywidualnie dopasowaną do nas. Wystarczy właściwe obniżenie kaloryczności, przygotowywanie potraw z jak najmniej przetworzonych produktów i wytrwałość. Nie wolno stosować głodówek, które spowalniają metabolizm, ani diet wykluczających dużą grupę produktów.

Odchudzanie a aktywność fizyczna

Jeśli tylko nie ma przeciwwskazań medycznych, powinniśmy wdrożyć aktywność fizyczną. Osoby, które do tej pory nie ćwiczyły, powinny wdrażać aktywność stopniowo. Na początku wystarczą dwa treningi na siłowni w tygodniu, długie spacery i marsze lub krótkie przejażdżki na rowerze. Z czasem powinniśmy zwiększać intensywność ćwiczeń, a także urozmaicać naszą aktywność. Narzucenie sobie zbyt szybkiego tempa może nieść za sobą kontuzje, może nas także zniechęcić.

A dlaczego warto ćwiczyć w trakcie odchudzania? Ćwicząc spalamy kalorie, poprawiamy kondycję fizyczną, przyspieszamy metabolizm, dbamy o dobre samopoczucie, dotleniamy organizm, wzmacniamy kości, dbamy o naszą odporność, a także zwiększamy elastyczność skóry.

Należy pamiętać, że ćwiczyć należy całe życie, dlatego po osiągnięciu zadowalającego nas efektu, aktywność powinniśmy kontynuować. Najczęściej jest tak, że kilka miesięcy regularnych ćwiczeń sprawia, że nie wyobrażamy sobie przestać ćwiczyć. I to jest jedna z najważniejszych zmian, jakie zawdzięczamy odchudzaniu!

Czy warto stosować suplementy diety podczas odchudzania?

Najczęściej specjaliści zalecają suplementację osobom, które trenują. Przydatne mogą okazać się spalacze tłuszczu, szczególnie na ostatnim etapie odchudzania, gdy kilogramy schodzą najwolniej i najłatwiej jest stracić motywację. Polecanym suplementem na odchudzanie jest także L-karnityna, która dodaje energii i przyspiesza regenerację organizmu po intensywnym wysiłku. L-karnityna przyspiesza także metabolizm tłuszczów, jednak dietetycy i trenerzy personalni podkreślają, że takie działanie L-karnityny widoczne jest jedynie u osób trenujących. Czyli podobnie jak inne spalacze tłuszczu, mogą wspomóc nasz trening, a nie go zastąpić.

Jakie zioła warto pić podczas odchudzania?

Przede wszystkim skupmy się na takim dobieraniu pokarmów, by substancje przyspieszające nasz metabolizm dostarczać właśnie wraz z posiłkami. Wszelkie ostry przyprawy, jak pieprz czarny, papryczki chili, pieprz cayenne, imbir przyspieszą nasze spalanie. Warto także pamiętać o kurkumie.

Doskonałym uzupełnieniem diety podczas odchudzania jest picie ziołowych naparów. Jedne zioła pomagają poskromić nadmierny apetyt, inne oczyszczają organizm z toksyn i pomagają pozbyć się wody z organizmu, a jeszcze inne poprawiają trawienie.

W trosce o smukła figurę pijmy więc napary z:

  • Rumianku – hamuje apetyt i działa bakteriobójczo
  • Mniszek lekarski – usuwa nadmiar wody z organizmu
  • Mięta pieprzowa – poprawia trawienie
  • Morwa biała – pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukry we krwi, chroni wątrobę i nerki

Przy odchudzaniu warto także stosować kilka prostych trików. Mniejsze porcje na mniejszych talerzach lepiej się prezentują, wchodzenie po schodach zamiast jeżdżenia windą pobudza metabolizm, a jedzenie zdrowych, własnoręcznie zrobionych słodyczy, które wliczymy w nasze dzienne zapotrzebowanie zaspokoi naszą ochotę na słodkie.