Złe samopoczucie? Początki depresji? Wspomóż się lekami ziołowymi!

Żadnych leków nie powinniśmy brać bez potrzeby, nawet witaminy C. Jednak czasem jest tak, że tracimy siły absolutnie bez żadnych powodów. Nie chce nam się wstać, pogoda nas dołuje, każdy dzień jest taki sam. Zamiast zamykać się w sobie, pogłębiać smutki, lepiej wspomóc swój nastrój sięgając po łagodne leki ziołowe. W końcu ziołolecznictwo to jedna z pierwszych form leczenia ludzi. Dlaczego warto na nią postawić? Czy jest bezpieczna dla każdego? Kiedy warto sięgnąć po leki ziołowe?

Stosowanie leków ziołowych

Wiele osób, chcąc uniknąć od razu stosowania farmakologicznych leków, w pierwszej kolejności stawia na preparaty ziołowe, które są bardzo dobrym rozwiązaniem! Można kupić je bez recepty, w aptece, najlepiej po skonsultowaniu się jednak z lekarzem lub farmaceutom. Pamiętajmy o jednym – jeśli stwierdzono u nas depresję, nigdy nie zastępujmy środków przepisanych przez specjalistę tymi ziołowymi. Odpowiednie leczenie jest tutaj najważniejsze. Preparaty ziołowe możemy stosować  wtedy, gdy dopada nas długotrwałe słabsze samopoczucie, problemy z zasypianiem, czy przygnębienie.

Na jakie zioła warto postawić?

Ziołolecznictwo to świetny sposób, by poradzić sobie z gorszym samopoczuciem. Nie musimy sięgać po środki farmakologiczne, jeśli lekarz nie stwierdził u nas depresji. Znacznie lepszym rozwiązaniem będą dużo delikatniejsze, naturalne preparaty. Na jakie zioła warto postawić?

  • Żeń-szeń świetnie wpływa na nasz organizm, pobudzając go do działania. Pozwala również zmniejszyć uczucie zmęczenia. Dzięki temu chętniej wstaniemy rano z łóżka, czując dodatkowy przypływ energii.
  • Dziurawiec to zioło, które najczęściej dostępne jest w formie nalewki lub oleju. Pomaga organizmowi wyciszyć się i polepsza nastrój.
  • Kozłek lekarski to idealny środek na uspokojenie – szukajmy takich ziołowych specyfików, które mają w składzie właśnie kozłek. Świetnie wycisza, łagodzi objawy stresu, dzięki czemu stajemy się spokojniejsi.
  • Różaniec górski to zioło, które zwiększa naszą odporność na stres, ale także i działa pobudzająco na organizm.

Postaw na odpowiednie witaminy

Zioła, choć świetnie wpływają na naszą walkę ze złym samopoczuciem, nie są jedynym, co może nam pomóc. W naszej diecie powinny znaleźć się także inne rzeczy – głównie witaminy i minerały. Zadbajmy, by pojawiły się w niej kwasy nasycone omega-3, które odpowiadają za przekazywanie bodźców nerwowych. Oprócz tego w naszym organizmie nie powinno też zabraknąć magnezu oraz witaminy D, B12 oraz E. Świetnie wspierają zwłaszcza podczas słabego samopoczucia.

Co jeszcze może nam pomóc? Zdecydowanie domowe zabiegi, jak kąpiele relaksacyjne, aromaterapia czy uprawianie sportu. Wszystko to, co pozwoli nam się odstresować i odprężyć będzie jak najbardziej wskazane!